Efter 2 dagar i helvetet

Jag har spenderat de senaste två dagarna i helvetet med en smärta som djävulen himself frambringat åt mig. 

Tack vare mina tabletter mot reumatismen kan jag inte ta några starkare tabletter än Alvedon (paracetamol) då exempelvis Voltaren och liknande inte kan korsas med den jag äter dagligen. 

Igår gjorde jag dock något som kanske inte var så bra och hittade mammas eller pappas muskelavslappnande tabletter och tog en sådan för att orka pallra mig iväg till jobbet. Olagligt eller ej vet jag inte, farligt för levern eller inte kan jag inte heller svara på om det var, men smärtan släppte för en stund så det var värt det… Idag ringde jag till reumatolog avdelningen och frågade om starkare tabletter på recept. Hoppas att de ringer upp under dagen så att jag får något mot smärtan. 

Är ledig idag och imorgon så då hinner förhoppningsvis ryggen slappna av lite 🙂

Kommentera

