Antiinflammatorisk lunch

Jag försöker ju ändra min kost ganska rejält från vad jag har ätit tidigare – jag går sakta men säkert åt rätt håll men fuskar i mellan åt.

Jag har helt tagit bort nästan allt kött ur min kost – jag äter nu endast fisk och fågel. Och drar sakta men säkert ner på allt mer mjölkprodukter och ägg. Känns nästan som om jag håller på att bli vegan, vi får se vart jag landar. Försöker vara ganska strikt nu i början med att inte äta kött, eller slarva med det och ta en hamburgare eller så bara för att det är ”lätt” att få tag i. Och när jag inte har några problem med det längre kan jag ta bort mjölkprodukter helt också men en sak i taget.

Idag gjorde jag i alla fall iordning ett recept som skall vara anti-inflammatoriskt enligt den sidan jag hittade. Men det passade mig och var lätt att göra i ordning och blev super gott.

 

IMG_6421

Recept:

Ånga broccoli tills den är al dente

Stek ihop kyckling, lök, vitlök och paprika i rapsolja.

Salta och peppra efter smak, och lägg i broccolin i pannan stek ihop allt lite snabbt.

Lägg upp på en tallrik ovanpå lite babyspenat och dela några valnötter som du sedan strösslar ovanpå.

Kommentera

