Då var den satt, diagnosen.

Igår var jag hos Sjukgymnast och läkare på Reumatolog avdelningen, där fastställde de diagnos och drog och vred på hela min kropp för att kunna göra det. Fick nya mediciner som jag ska ta varje kväll (Orudis Retard) får hoppas att jag känner mig bättre av dem. Tog även lite mer prover som jag får svar på i nästa vecka.

När jag sen kom hem sov jag i flera timmar, jag var helt utmattad efter besöket. Kanske inte så konstigt med tanke på att tre olika personer drog och tryckte över hela kroppen och frågade ”Gör det här ont?” JA!

Igår satt även smärtan mest på vänster sida vilket alla tre konstaterade och jag var tvungen att påpeka, att ja idag gör den det men inte alltid.

Fick även ett till papper på övningar av den här sjukgymnasten som jag ska göra hemma, liknande på de som jag fick av den andra så det ska nog gå att få ihop på ett bra sätt tillsammans.

Så mediciner och träning och eventuellt lägga om kosten lite så kanske jag blir piggare och mår bättre om någon månad.

Kommentera

