Helgen vs Trötthet

Den här helgen har tröttheten inte haft tillfälle att infinna sig. Jag har inte givit den, den möjligheten. På lördagen var varenda minut inbokad fram till kryssningens avgång och på båten vart det en mer. På natten/ morgonen sov jag i ca 4-5  timmar och sedan upp och umgås igen. Jag har haft en fantastisk helg med fantastisk släkt och vänner och skulle inte vilja ha det ogjort.

Men igår tog tröttheten ut sin rätt. Trots att jag sov nio timmar igår natt så sov jag flera timmar senare på dagen och  eftermiddagen, skulle gissa på att det blev ca 3h igår under dagen och ca 14h inatt (somnade efter middagen ca 19.00 vaknade ca 8 eller 9 på morgonen). Jag har förstått att det är sjukt för andra att sova så mycket men för mig är det tyvärr normalt. Kroppen behöver så många timmars sömn för att återhämta sig när jag har varit i fullgång. Det som jag vill och orkar göra psykiskt finns det så många fysiska begränsningar för, som jag hela tiden försöker övervinna. Jag övervinner dem en tid men sen slår de ut mig extra hårt när de får chansen och helt ärligt talat skulle det inte förvåna mig om jag somnar snart igen…

Kommentera

