Sjukgymnast 

Första besöket hos sjukgymnasten avklarat denna vecka! 

Han kollade igenom min rörlighet och styrka i hela kroppen och konstaterade att jag har förlorat i princip all rörligheten i ländryggen. Tack vare att jag har hållt igång rörligheten genom att ha stretchat och yogat mycket, har jag kunnat överkompenserat  i andra delar av ryggen och ner i benen och lider på detta sätt inte av min orörlighet. 

Så han såg positivt på min fortsatta rörlighet, kan återfå delar av rörligheten men inte få hela tillbaka. Tanken är att vi ska hålla uppe den rörligheten jag har men om vi har tur kan jag återfå en del. 

Sedan är det mest muskler som vi ska öva upp, nästa gång ska jag få lite grejer att öva på hemma och andra tips på övningar och vilka maskiner jag bör träna på, på gymmet. 

Jag hoppas verkligen att jag kan få bli lite bättre i ryggen och slippa en del av smärtan.

Kommentera

