Kost

Jag ska försöka ändra min kost delvis, för att inte spä på inflammationen med socker och annat dåligt som ökar inflammationer. Jag gogglat runt en massa och hittat något som kallas för antiinflammatorisk kost/mat och dessutom hittat en blogg samt att jag fick deras bok Food Pharmacy i födelsedagspresent igår. Så har läst igenom de första sidorna samt bläddrar igenom resten. 

Om man äter efter en antiinflammatorisk kost så ska man utesluta bland annat rött kött, mjölk, gluten och socker samt mycket annat. I boken och på bloggen, pratar de mer om vad man kan tillföra sin kost för att äta bättre. De menar att man börjar tillföra samt ändra vanorna stegvis och gör så gott man kan tills man i princip äter endast antiinflammatorisk mat. 

Jag har både igår och idag struntar (nästan helt) i det röda köttet och aktivt valt att äta vegetariskt eller fisk. Det slank ner en skinkmacka igår morse innan jag kom på mig sedan dess har jag hoppat det röda köttet. Ett steg i rätt riktning.

Gjorde även i ordning grönkålschips som jag mumsade på ikväll istället för vanliga chips – jag älskar verkligen chips så det blir svårt att sluta med det. Men om jag byter ut det mot grönkålschips varannan gång så blir det ju lite bättre i alla fall. 

Grönkålschips, en kopp te och lite läsning fick avsluta min dag.

Kommentera

